دفتر هنری گل رز

آشپزی و هنری

دفتر هنری گل رز

آشپزی و هنری

کوکو سبزی

کوکو سبزی
+ نوشته شده در دوشنبه چهاردهم مهر ۱۳۹۳ ساعت 17:53 شماره پست: 12

 

 

کوکو سبزی یکی از غذاهای سنتی و بسیار خوشمزه است.

 

من عاشق کوکوسبزی هستم. مخصوصا اگر سبزی تازه باشد.




  

کوکو سبزی

 

 

مواد لازم:

 

سبزی کوکو                  نیم کیلو

 

تخم مرغ                    3 تا 4 عدد

 

آرد                            1 تا 2 قاشق

 

سیر یا پودر سیر           2 حبه یا 1 بسته

 

گردو خرد شده             2 قاشق

 

زرشک                        2 قاشق

 

زرد چوبه، ادویه، نمک

 

طرز تهیه:

 

سبزی را پاک کرده و می شوییم و خرد می کنیم.

 

گردوی خرد شده، زرشک خیس خورده، سیر یا پودر سیر، زردچوبه،

 

ادویه، آرد و تخم مرغ ها را با سبزی مخلوط می کنیم و کاملا هم

 

می زنیم.

 

روغن را در ماهیتابه ریخته و مواد کوکو را داخل آن می ریزیم.

 

ضخامت کوکو به شما بستگی دارد ولی معمولا با ضخامت کمتر

 

خوشمزه تر است.

 

در ماهیتابه را می گذاریم و با حرارت ملایم اجازه می دهیم تا یک

 

طرف آن برشته شود و بعد کوکو را برش زده و برمی گردانیم تا طرف

 

دوم هم برشته شود.

 

 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
بانوی ِ .. جمعه 6 آذر 1394 ساعت 10:50

به به
من این رو با سبزی محلی درست می کنم
یه دونه سی زمینی هم توش رنده می کنم
خیلی خوب می شه
حالا شما ارد ریختی من اینم امتحان می کنم

مهریماه پنج‌شنبه 15 مرداد 1394 ساعت 22:28 http://miriyam333.persianblog.ir

به به کوکوسبزی محشره
کلا غذاهایی که با سبزی درست میشن عطر و بوی خاصی دارن

موافقم. من عاشق غذاهایی هستم که سبزی دارن مثل سبزی پلو و کوکو سبزی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد