دفتر هنری گل رز

آشپزی و هنری

دفتر هنری گل رز

آشپزی و هنری

کیک مرغ

کیک مرغ

 

+ نوشته شده در شنبه نوزدهم مهر ۱۳۹۳ ساعت 22:35 شماره پست: 15


 

این غذا هم ظاهر بسیار زیبایی دارد و چشم نواز است هم

 

بسیار خوشمزه است . من تا جایی که می شد سعی کردم

 

غذا کم چرب باشد و تقریبا رژیمی شد. اگر گاهی روی کم

 

چرب بودن چیزی تاکید دارم بدلیل این است که خودم از چربی

 

فراریم. این غذا را امتحان کنید.




  

کیک مرغ

 

 

مواد لازم:

 

سینه مرغ کامل                       1 عدد

 

نخود فرنگی                            1 پیمانه

 

ذرت                                      1 پیمانه

 

هویج                                    1 عدد

 

پیازچه                                  300 گرم

 

قارچ                                     200 گرم

 

گردو                                     4 تا 5 عدد

 

نان تست                              1 بسته

 

سس بدون چربی کاله             2 تا 3 قاشق

 

ماست کم چرب آب گرفته          4 تا 5 قاشق

 

پنیر خامه ای                          200 گرم

 

آبلیمو                                   1 قاشق

 

عصاره مرغ وسیر                     1 بسته

 

سس خردل                            1 قاشق

 

فلفل، زردچوبه، زعفران،

 

کلم قرمز، کالباس، ...                برای تزیین(اختیاری)

 

طرز تهیه:

 

ابتدا مرغ را همراه با پیاز، زردچوبه، عصاره مرغ و سیر ( یا

 

خود سیر)و هویج می گذاریم تا بپزد. بعد از پخت استخوان مرغ

 

را جدا کرده و آن را خرد می کنیم.

 

مرغ و هویج خرد شده را با نخودفرنگی، ذرت،قارچ کمی تفت

 

داده شده، پیازچه و گردوی خرد شده مخلوط می کنیم.

 

 

من همان ماست کم چرب معمولی را در پارچه ای نخی ریختم

 

و آویزانش کردم تا آب آن برود.

 

سپس ماست چکیده و سس بدون چربی و پنیر را با هم مخلوط

 

می کنیم تا یکدست شود. می توانید از پنیر معمولی هم

 

 

به جای پنیر خامه ای استفاده کنید ولی نباید شور باشد.

 

می توانید مدتی در آب بگذارید تا شوری آن برود.

 

نیمی از سس و سس خردل را به مواد اضافه کرده و فلفل و

 

زعفران آب کرده را هم به مواد می افزاییم و خوب مخلوط

 

می کنیم

 

 

یک لایه از نان تست در ظرف مورد نظر می چینیم. من برای

 

اینکه می خواستم کیکم گرد شود از قالب کیک که دیواره اش

 

جدا می شود استفاده کردم. شما می توانید 4 تا از نانهای

 

تست رابرداشته و دور ضخیم آن را بکنید و کنار هم به شکل

 

مربع قرار دهید.

 

یک لایه از مواد را روی نانها می مالیم. من از دو رنگ نان تست

 

(یکی سفید و دیگری سبوس دار) استفاده کردم . در هنگام برش 

 

مثل کیک دورنگ دیده می شود و زیباتر است.

 

لایه دوم نانها را هم می چینیم وبقیه مواد را روی این لایه

 

می ریزیمو سپس لایه سوم  نانها را می گذاریم.

 

 

روی این لایه آخر از مخلوط سس و ماست و پنیر می مالیم تا

 

 مثل رویه کیک شود.  می توانید روی آن را با کلم قرمز ریز خرد

 

شده و هویج رنده شده، ذرت و نخودفرنگی و گردو و هر چیز

 

دیگر که دوست دارید تزیین کنید.

 

2 تا 3 ساعت در یخچال بگذارید تا مواد به خورد هم برود وکیک

 

خنک شود.

 

نوش جان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد