دفتر هنری گل رز

آشپزی و هنری

دفتر هنری گل رز

آشپزی و هنری

جوجه چینی

جوجه چینی

+ نوشته شده در چهارشنبه پنجم آذر ۱۳۹۳ ساعت 9:41 شماره پست: 43

 

 

http://s5.picofile.com/file/8153699776/DSC_%DB%B0%DB%B3%DB%B4%DB%B3.jpg

 

جوجه چینی ( نمی دونم واقعا چینی هست یا نه!!!) غذای

 

بسیار خوشمزه ایه که با وجود سرخ شدن در روغن زیاد ، خیلی 

 

روغن به خود نمی کشد و چرب نمی شود. تصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری پنجم www.pichak.net کلیک کنید

 

 


  

مواد لازم:

 

آرد گندم                   1 لیوان

 

آرد برنج                    نصف لیوان

 

آرد ذرت                     نصف لیوان

 

ماءالشعیر                  1 شیشه

 

سینه مرغ                  1 عدد کامل

 

بکینگ پودر                 1 قاشق مربا خوری

 

پودر عصاره مرغ           1 بسته

 

پیاز                          1 عدد

 

فلفل دلمه ای              نصف فلفل

 

سیر                         2 حبه

 

زردچوبه، ادویه، زعفران

 

طرز تهیه:

 

من دستور این غذای خوشمزه را از سایت شف آرتیست و

 

الی بانوی عزیز یاد گرفتم اما کمی تغییرش دادم.چون کمی به

 

بوی مرغ حساسم و با این روش خیلی خوب شده بود و همه

 

راضی بودند.

 

در ظرفی آرد گندم، برنج، ذرت و نمک را با هم مخلوط می کنیم.

 

می توانیم فقط با آرد گندم درست کنیم ولی به نظر من آرد ذرت

 

تاثیر خیلی خوبی در این خمیر دارد.

 

سپس ماءالشعیر را که بهتر است بدون طعم یا لیمویی باشد

 

به مواد اضافه کرده و آنقدر می ریزیم که مایه ما به غلظت

 

حلیم برسد. من کمی فلفل و زعفران هم به مایه اضافه کردم.

 

به مدت 2 ساعت مایه را در یخچال می گذاریم استراحت کند.

 

مرغ را با پیاز خرد شده، سیر، فلفل دلمه ای، عصاره مرغ،

 

زردچوبه، ادویه، فلفل، زعفران می گذاریم نیم ساعت بپزد. در این

 

مدت مرغ می پزد ولی وا نمی رود و بوی آن هم گرفته می شود.

 

مرغ را به باریکی و بلندی انگشت دست برش می زنیم.و استخوان

 

آن را جدا می کنیم.

 

روغن را در ظرف گودی می ریزیم من از سرخ کن استفاده کردم

 

روی حرارت می گذاریم تا گرم شود و حرارت باید ملایم باشد .

 

چون زود می سوزد.

 

مرغ ها را در مایه زده و در روغن سرخ می کنیم.

 

می توانیم کنار مرغ از پیاز های حلقه شده که در همین مایه

 

زده و سرخ می کنیم استفاده کنید. البته من این کار رانکردم.

 

http://s5.picofile.com/file/8153703350/DSC_%DB%B0%DB%B3%DB%B5%DB%B5.jpg

 

چون قبلا امتحان کرده بودم و طعمش را دوست نداشتم.البته

 

سلیقه ها فرق میکنه.

 

من از سیب زمینی سرخ کرده و قارچ تفت داده و ذرت،

 

نخود فرنگی و هویج پخته و گوجه استفاده کردم و بنظر من با

 

این مخلفات خیلی عالی بود.

 

http://s5.picofile.com/file/8153699776/DSC_%DB%B0%DB%B3%DB%B4%DB%B3.jpg

 

اگر خواستید روغن آن کمتر هم شود می توانید جوجه ها را روی

 

دستمال بگذارید تا روغن اضافه آن گرفته شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
مهریماه پنج‌شنبه 15 مرداد 1394 ساعت 22:20 http://miriyam333.persianblog.ir

چه پفکی هم شده
دستت درد نکنه

مرسی خانومی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد