دفتر هنری گل رز

آشپزی و هنری

دفتر هنری گل رز

آشپزی و هنری

پیتزا مخصوص

پیتزا مخصوص
+ نوشته شده در سه شنبه چهارم آذر ۱۳۹۳ ساعت 11:10 شماره پست: 42

 

http://s4.picofile.com/file/8162537626/1420978866801.jpg

 

امروز با یک پیتزای خوشمزه در خدمت شما هستم.

 

 


  

 

مواد لازم برای 1 عدد پیتزا:

 

خمیر مخصوص یا خمیر پیتزا آماده        1 عدد

 

گوشت چرخ کرده                           50 گرم

 

پیاز                                           1 عدد

 

سوسیس                                   1 عدد

 

قارچ                                           4 تا 5 عدد

 

فلفل دلمه ای                               یک سوم فلفل

 

پنیر پیتزا                                      100 گرم

 

آبلیمو                                          1 قاشق

 

عصاره گوشت و سیر                       یک سوم بسته

 

زردچوبه، ادویه، فلفل، آویشن

 

طرز تهیه:

 

پیاز را خرد کرده و کمی تفت می دهیم. گوشت چرخ کرده را

 

به پیاز اضافه کرده و تفت می دهیم. زردچوبه ، ادویه، فلفل،

 

آویشن، عصاره گوشت و عصاره سیر را با گوشت مخلوط

 

می کنیم.

 

کمی که تفت خورد سوسیس های خرد شده را روی آن

 

می ریزیم. سپس قارچ را هم اضافه می کنیم و آبلیمو را هم

 

روی قارچ ها می ریزیم. فلفل دلمه ای را هم خرد کرده و به

 

مواد اضافه می کنیم. وقتی قارچ را اضافه کردیم حرارت را زیاد

 

می کنیم تا قارچ ها آب نندازد.

 

اگر با خمیر کار می کنید آن را روی سطح آرد پاشی شده به

 

صورت گرد باز کنید. اما اگر مثل من از خمیر آماده استفاده کردید

 

که راحت هستید خمیر را روی بشقاب پیرکس بگذارید.

 

اگر قالب پیتزا دارید که استفاده کنید ولی من همیشه با همین

 

بشقاب ها درست میکنم.

 

روی خمیر کمی سس کچاپ یا حتی می توانی رب بمالید. من

 

هر دو را امتحان کردم و هر دو خوب می شود.

 

کمی پنیر روی نان پخش می کنیم مخصوصا لبه خمیر تا مواد

 

کاملا به خمیر بچسبد و موقع خوردن از نان جدا نشود.

 

از مواد پیتزا یک لایه روی خمیر می ریزیم

 

http://s5.picofile.com/file/8153518076/DSC_%DB%B0%DB%B1%DB%B8%DB%B6.jpg

 

و روی مواد هم باز پنیر می ریزیم.

 

http://s5.picofile.com/file/8153518934/DSC_%DB%B0%DB%B1%DB%B9%DB%B2.jpg

 

 من به دلیل اینکه معمولا این غذا را برای تعداد زیاد

 

(8 تا 10نفر) درست می کنم ممکنه کمی محاسباتم برای یه

 

دونه کم یا زیاد باشه شما خودتون هرچقدر که دوست دارید

 

پنیر بریزید.

 

من از پنیر چیز برگر برای تزئین استفاده کردم. شما می توانید

 

نریزید. سپس در فر با حرارت 200 درجه به مدت 20 دقیقه

 

می گذاریم تا پنیر آب شود.

 

اگر از خمیر مخصوص استفاده کردید 30 دقیقه بگذارید در فر بماند.

 

سپس گریل را هم چند دقیقه روشن کنید تا روی پنیر هم کمی

 

برشته شود.

 

وقتی از فر در آوردید به ظرف مورد نظر انتقال داده و با سس

 

نوش جان کنید.

 

http://s5.picofile.com/file/8153525434/DSC_%DB%B0%DB%B2%DB%B0%DB%B3.jpg

 

امیدوارم از خوردن آن لذت ببرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد